onsdag 28 december 2011

Har du mål för 2012?

Nyårslöften har jag för längesen slutat med men min chef inspirerade mig att i alla fall sätta upp mål för det nya året så att det finns något att jobba mot. Jag tänker både personliga och jobbmässiga. Tre på varje område. Är ni med mig?

Privat
  1. Stå upp för mig själv och min sjukdom. Se till att jag får det som jag behöver och mår bra av. Ex. när jag går bort på middag, vid firmafester, nya bekantskaper och hos familj.
  2. Hitta till min trivselvikt. Inga siffror, det handlar om en känsla. Att vara nöjd med min kropp. Om det är fem kilo upp eller ner eller bara en mental skillnad från nu, det får vi se.
  3. Blir fri från min prestationsångest och lämna över kontrollen i ännu högre grad till min högre makt. Om jag gör mitt bäst är det gott nog.
Jobb
  1. Ha roligt på jobbet! Sluta ta allt så seriöst och njuta av hur långt jag har kommit i mina unga år.
  2. Jobba mer som konsult åt andra avdelningar inom företaget
  3. Blir bättre på att ta mig ut och nätverka med andra företag.
Vill göra: Se en soluppgång och en solnedgång under 2012.

Jag tänkte sätta mig någon dag innan nyår och skriva ner några meningar till varje punkt. Hur det känns nu och hur jag vill att det ska kännas när jag har uppnått målet. Sätt ord på känslan av att ha kommit i mål. Hur du vill må och hur det känns då. Så plockar vi fram våra papper i slutet av nästa år och ser vilken av beskrivningarna som stämmer in på oss då. Eftersom alla mål inte är mätbara är det ett bra sätt att se om vi har uppnått målen. Är ni med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar